Mælk nok og jerndråber

2. november 2007

Alder:
8 mdr.

Mælk nok og jerndråber

Kære Helen!

Tusind tak for dit sidste svar - det er rart at høre, at man er på rette vej.

Jeg er imidlertid begyndt at tænke på, om Nicholas får mælk nok nu (Han bliver 9 mdr. d. 12. november). Jeg ammer jo fortsat tidlig morgen samt ved sengetid, hvor han tager fint fra, og jeg har derudover også ammet formiddag ca. to timer efter morgenmad. Jeg synes ikke, Nicholas drikker særlig meget om formiddagen. Jeg ved ikke, om det skyldes, at han simpelthen stadig er mæt efter morgenmaden eller om han er for optaget at andre ting (han slipper konstant brystet og vender og drejer sig efter den mindste lyd). I dag har jeg så undladt formiddagsamningen, og han faldt i søvn uden problemer til formiddagsluren.

Nu vil jeg så spørge dig: Den vælling der er industrielt fremstillet, indeholder den mælk, så en flaske vælling kan gøre det ud for et "mælke-måltid"? På pakken står der, at den er "komplet med mælk" (Det er vællingen fra Beauvais), men jeg er i tvivl om, hvad de præcist mener. Hvis den vælling kan gøre det ud for et mælke-måltid, får ...

Annonce

... han jo tre x mælk i døgnet, da far stadig giver vælling før midnat (nogle gange efter midnat afhængig af, hvornår Nicholas vågner), og det skulle jo være ok.

Vi har forsøgt at give MME i stedet for vællingen, da vi jo så vidste, at han fik mælk nok, men det var ingen succes; det ville han absolut ikke have.

Hvis ikke vællingen kan erstatte et mælkemåltid, har du så et forslag til, hvordan jeg får givet ham det mælk, han har brug for?

Og så en sidste lille ting, som fylder meget. Vi giver jo Nicholas jerndråber, hvilket er ved at være noget af en kamp. Han kan simpelthen ikke fordrage smagen, hvilket jeg ikke kan fortænke ham i: jeg synes også de smager forfærdeligt:-( Jeg har hidtil givet ham dem i grød (som han jo i forvejen ikke er begejstret for) eller mos, men han er lige ved at brække sig af dem, og han mister efterfølgende interessen for grøden eller mosen, når jeg har forsøgt at skjule jerndråberne i dette. Hvordan kan jeg ellers give ham de jerndråber?

Ser frem til at høre fra dig - rigtig go' weekend!
Venlig hilsen Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder