Brev:
Mælk nok og jerndråber
2. november 2007
Alder:
8 mdr.
Mælk nok og jerndråber
Kære Helen!
Tusind tak for dit sidste svar - det er rart at høre, at man er på rette vej.
Jeg er imidlertid begyndt at tænke på, om Nicholas får mælk nok nu (Han bliver 9 mdr. d. 12. november). Jeg ammer jo fortsat tidlig morgen samt ved sengetid, hvor han tager fint fra, og jeg har derudover også ammet formiddag ca. to timer efter morgenmad. Jeg synes ikke, Nicholas drikker særlig meget om formiddagen. Jeg ved ikke, om det skyldes, at han simpelthen stadig er mæt efter morgenmaden eller om han er for optaget at andre ting (han slipper konstant brystet og vender og drejer sig efter den mindste lyd). I dag har jeg så undladt formiddagsamningen, og han faldt i søvn uden problemer til formiddagsluren.
Nu vil jeg så spørge dig: Den vælling der er industrielt fremstillet, indeholder den mælk, så en flaske vælling kan gøre det ud for et "mælke-måltid"? På pakken står der, at den er "komplet med mælk" (Det er vællingen fra Beauvais), men jeg er i tvivl om, hvad de præcist mener. Hvis den vælling kan gøre det ud for et mælke-måltid, får han jo tre x mælk i døgnet, da far stadig giver vælling før midnat (nogle gange efter midnat afhængig af, hvornår Nicholas vågner), og det skulle jo være ok.
Vi har forsøgt at give MME i stedet for vællingen, da vi jo så vidste, at han fik mælk nok, men det var ingen succes; det ville han absolut ikke have.
Hvis ikke vællingen kan erstatte et mælkemåltid, har du så et forslag til, hvordan jeg får givet ham det mælk, han har brug for?
Og så en sidste lille ting, som fylder meget. Vi giver jo Nicholas jerndråber, hvilket er ved at være noget af en kamp. Han kan simpelthen ikke fordrage smagen, hvilket jeg ikke kan fortænke ham i: jeg synes også de smager forfærdeligt:-( Jeg har hidtil givet ham dem i grød (som han jo i forvejen ikke er begejstret for) eller mos, men han er lige ved at brække sig af dem, og han mister efterfølgende interessen for grøden eller mosen, når jeg har forsøgt at skjule jerndråberne i dette. Hvordan kan jeg ellers give ham de jerndråber?
Ser frem til at høre fra dig - rigtig go' weekend!
Venlig hilsen Trine